Dansk eller udenlandsk webhotel?

Gemt i kategori Websites den marts 26, 2020

WEB HOSTING Concept

Du skal have hosting til dit website og nu skal du vælge et webhotel. Her vil du så sikkert støde på reklamer for danske udbydere som UnoEuro, men hvis du søger lidt videre finder du de store amerikanske udbydere: Siteground, Hostgator osv. Pludselig blev det lidt sværere at vælge. I dette blogindlæg, ser jeg på fordele og ulemper ved dansk vs udenlandsk hosting.

Dansk webhosting

Lad mig begynde med at definere hvad “dansk webhosting” er for mig. Det er et webhotel der har servere i Danmark. Så enkelt er det. Der findes også danske firmaer, der har webhoteller i andre lande, så som for eksempel Tyskland. Det tæller ikke som dansk hosting for mig.

Nå, men der plejede at være ret mange danske udbydere. Jeg kunne for eksempel godt lide Meebox, men de og mange andre er blevet opkøbt af et par større udbydere. Så valgmuligheden er nu ikke så stor.

Hvis du vælger en dansk udbyder har du et par fordele:

  • Dansk server
  • Dansk support

Det er to ret store fordele. Når det gælder tekniske problemer er det rart at kunne komme i kontakt med en dansk support medarbejder. Desuden er din server i Danmark, så du får en hurtigere load af din side. Det er vigtigt i forhold til SEO og brugeroplevelse.

Ulempen ved dansk hosting er at du ofte betaler en hel del mere for det samme end du gør med udenlandsk hosting. Desuden er der ofte ikke support om natten, hvilket kan være et problem i kritiske situationer. Du kan læse mere om dansk hosting på Bedste-Webhotel.dk.

Udenlandsk hosting

Udenlandske webhoteller som Hostgator, Siteground osv, er kæmpe store foretagender og har nogle meget attraktive pakker. Du får rigtig meget for en 50er om måneden her. Jeg har flere af denne slags pakker.

En anden fordel ved udenlandsk hosting er at du altid kan komme i forbindelse med en support medarbejder, døgnet rundt. Ulempen er at du får fat i en support medarbejder der kun kan tale engelsk og som måske endda ikke taler det så godt. Jeg har dog personligt god erfaring med supporten og det er rart at man nemt kan få fat på en medarbejder.

Hvad er bedst?

Jeg foretrækker dansk hosting, men det ER væsentlig dyrere og på nogle områder også mere besværligt. Jeg vil anbefale dig at betale det ekstra som det koster at få telefonsupport. Det hjælper virkelig hvis du har problemer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *